آموزشی

چگونه از موهای چرب مراقبت کنیم ؟

اکثر کسانی که موهای چرب دارند در مراقبت از موهای خود دچار مشکل می‌شوند.همچنین حالت دهی و آرایش دادن موی چرب نیز برای دارندگان این موها سخت است.

اغلب مردم به اشتباه علت اصلی چربی موها را به چربی پوست سر وابسته می‌دانند. این در حالی‌ست که قضیه دقیقاً برعکس است. علت اصلی، در اغلب افراد خشکی پوست سر است. پوست خشک، منجر به ترشح بیش از اندازه چربی از غدد و ریشه موها در زیر پوست شده و این چربی به موها منتقل می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت رفع مشکل چربی موهای بسیاری از افراد، با تمرکز روی رفع خشکی پوست سر برطرف می‌شود.

 

اگر شما با این مشکلات مواجه هستید،این چند راهکار مفید میتواند برای مراقبت بهتر از موهای چرب کمک کننده باشد:
  • از شامپوی ملایم برای شستشوی موها استفاده کنید. می‌توانید از شامپوهای مخصوص موهای چرب، شامپوی مخصوص پوست‌های خشک و حتی شامپو بچه برای شستشوی سر بهره ببرید.
  • همواره موهای چرب را با آب سرد یا ولرم بشویید . شستشو با آب گرم یا داغ، منجر به ماندن مقداری کف در موها شده و مشکل چربی موها را تشدید می‌کند.
  • نرم‌کننده می‌تواند باعث شود موها زودتر چرب شود؛ بنابراین به‌جای حالت دادن به تمام موها، سعی کنید نرم‌کننده را فقط به انتهای موها بمالید. پس از استفاده حتماً آبکشی کنید.
  • از رنگ کردن مکرر موهای چرب پرهیز کنید. موهای رنگ خورده بر ترشح چربی بیشتر از غده‌های زیر پوست سر موثرند. بدین ترتیب چربی موها نیز بیشتر می‌شود.
  • اگر موهای چرب دارید، پوست سر خود را مالش یا خراش ندهید. تحریک پوست سر می‌تواند منجر به ترشح چربی بیشتر شود.
  • زمان‌های خاصی از روز برای شستن موها بهتر از زمان‌های دیگر است، مثلاً بعد از تمرین یا اول صبح بهترین زمان است. شستن مو در شب ممکن است با حرکت‌دادن سر در خواب باعث چرب شدن دوباره موها شود. رفتن به باشگاه یا انجام ورزش باعث ایجاد عرق می‌شود که می‌تواند موهای فرد را چرب نشان دهد.
  • استفاده از آبلیمو می‌تواند اثری شبیه به محلول سرکه داشته باشد و از چربی موها بکاهد. ضمن اینکه آبلیمو برای پوست سر بسیار خوشایند تر از محلول سرکه است.
  • موهای چرب به اندازه کافی درخشان هستند؛ برای درخشندگی بیشتر از ژل یا اسپری‌هایی که به این منظور در بازار هستند، استفاده ننمایید.

 

سخن آخر

موهای چرب می‌تواند باعث شود افراد نسبت به‌ظاهر خود احساس خوبی نداشته باشند. همچنین می‌تواند باعث خارش و ناراحتی پوست سر شود. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای مراقبت از مو چرب مثل شستشوی کمتر موها، استفاده از شامپو های مناسب، بازی نکردن با موها وجود دارد. همچنین داروهای ساده و طبیعی زیادی برای کمک برای مراقبت از موی چرب وجود دارد. به این نکته باید توجه داشته باشید که مقدار روغنی که موها تولید می‌کند می‌تواند در طول زمان تغییر کند. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که موهایشان به‌طور طبیعی با افزایش سن کمتر چرب می‌شود.

 

 

چگونه از موهای چرب مراقبت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *