آموزشی

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان

آب نقش اساسی در تضمین سلامت، نرمی، لطافت و درخشان شدن پوست شما ایفا می‌کند، بنابراین منطقی است که هر روتین مراقبت از پوستی باید  شامل محصولاتی باشد که آبرسانی و مرطوب کردن پوست را  به خوبی انجام دهند. اما چیزی که بسیاری از ما ممکن است متوجه نباشیم این است که اگرچه اغلب محصولات آبرسان و مرطوب کننده به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان دقیقاً یکسان نیستند و کارهای متفاوتی را برای پوست انجام می‌دهند. در حالی که هر دو در تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست نقش کلیدی دارند، دانستن تفاوت این دو به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را هنگام هدف قرار دادن نیازهای خاص پوست خود داشته باشید.

آبرسانی به جلوگیری از کم آبی که می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست شود، کمک می‌کند. از طرف دیگر، محصولات مرطوب‌کننده برای کسانی که پوست خشک دارند عالی است، زیرا رطوبت پوست را که از طریق تبخیر آب از دست داده است، باز می‌گرداند. نکته‌ی مهم در مورد مرطوب کننده‌ها این است که هر دو کار را یکجا انجام می‌دهند! بنابراین از آبرسان استفاده کنیم یا مرطوب کننده؟

مرطوب کننده چیست ؟

مرطوب‌کننده‌ها معمولاً به‌عنوان کرم یا لوسیون عرضه می‌شوند که به شما در مبارزه با خشکی کمک می‌کند و در این فرآیند پوستی سالم‌تر ایجاد خواهد شد. ترکیبات مورد استفاده برای این محصولات بسته به برند می‌تواند متفاوت باشد، اما اکثر مرطوب کننده‌ها با امولسیون‌های سنگین با پایه روغن و آب ساخته می‌شوند. این مواد ضروری هستند زیرا این ترکیبات به مرطوب نگه داشتن پوست در طول روز کمک شایانی می کنند.

استفاده از مرطوب کننده اغلب آخرین مرحله در روتین مراقبت از پوست روزانه است. یک مرطوب کننده قابل اعتماد می‌تواند به شما کمک کند پوست خود را از هر گونه لکه، کثیفی و سایر تجمعات نامطلوب پاک نگه دارید و در نتیجه درخششی صاف را برای شما به ارمغان بیاورد.

در حالی که  کرم مرطوب کننده برای مبارزه با پوست خشک ساخته شده است، هر فردی می‌تواند بدون در نظر گرفتن نوع پوست از آن استفاده کند. محصولات مرطوب کننده عمومی می‌توانند برای انواع پوست مفید باشند و برای پایان دادن به روتین روزانه مراقبت از پوست ضروری هستند. بسته به هدفی که می‌خواهید به دست آورید، می‌توانید بین کرم‌ها و لوسیون‌ها یکی را امتحان کنید تا به مرور زمان پوست سالم‌تری داشته باشید.

آبرسان چیست؟

آبرسان‌ها به دلیل فواید مشابهی که دارند به طور کلی با مرطوب کننده‌ها اشتباه گرفته می‌شوند. اما تفاوت اصلی بین آنها این است که یک آبرسان به جای اینکه پوست را محکم کند، با وارد کردن رطوبت به پوست عمل می‌کند. اگر به دنبال داشتن پوست هیدراته‌تر هستید  استفاده از یک آبرسان به جای یک مرطوب کننده معمولی جایگزین مناسبی است.

محصولات ضروری مراقبت از پوست معمولاً از ترکیباتی برای جمع آوری رطوبت از محیط استفاده می‌کنند و آنها را به پوست تزریق می‌کنند تا  فرآیند جذب سریعتر صورت گیرد. برخی از نمونه‌های محبوب یک آبرسان خوب شامل کرم هیالورونیک اسید است که فواید زیادی به پوست می‌دهد و این ماده طبیعی را در بدن تقلید می‌کند که بافت‌ها را به خوبی هیدراته نگه می دارد.

هیالورونیک اسید مانند یک لیوان بزرگ آب برای پوست عمل می‌کند، جایی که باعث می‌شود پوست با هر بار استفاده، سالم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد. سرم‌ها و کرم های آبرسان به کاهش ظاهر چین و چروک کمک می‌کنند و در نتیجه پوستی صاف‌تر و جوان‌تر به وجود می‌آید. هنگامی که استفاده همزمان از سایر محصولات ضروری مراقبت از پوست، مانند شوینده‌های صورت و تونرها را شروع می‌کنید، می‌توانید از جوش‌های ناشی از تجمع چربی و پوست بیش از حد خشک نیز جلوگیری کنید.

اکثر افراد با انواع پوست خاص نیز می‌توانند از آبرسان‌ها استفاده کنند. افرادی که پوست خشکی دارند می‌توانند رطوبت لازمی را که پوست برای سالم ماندن نیاز دارد را در خود نگه دارند، در حالی که پوست‌های چرب می‌توانند منافذ پوست خود را شفاف و تمیز نگه دارند.

 

تفاوت بین آبرسانی و مرطوب کردن چیست؟

مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها هر دو به اهمیت اطمینان از دریافت تمام آب مورد نیاز پوست برای مبارزه با خشکی و کم آبی، علائم پیری زودرس و آسیب‌های محیطی اشاره می کنند. با این حال، تفاوت در روش دستیابی به این اهداف است.

هیدراتاسیون به محتوای آب درون سلول‌ها اشاره دارد که باعث می‌شود سلول‌ها متورم شوند، متحرک و فعال باشند، بنابراین اگر آب از سلول‌ها خارج شود و سلول‌ها کم آب شوند، می‌توانند چروک ایجاد کنند و درخشش و جوانی پوست را تحت‌ الشعاع قرار دهند. این بدان معنی است که وقتی از یک آبرسان موضعی استفاده می‌کنید،به سلول‌های خود آب تزریق می‌کنید و توانایی پوست را برای جذب رطوبت و مواد مغذی تقویت می‌کنید. از سوی دیگر، مرطوب کردن در مورد به دام انداختن و مهر و موم کردن رطوبت برای ایجاد سد محافظتی پوست است، همچنین  مرطوب کردن، از هدررفت آب جلوگیری می‌کند و  پوست نرم و صافی را رقم می‌زند.
هر دو برای پوست شما مفید هستند
استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب، بهترین راه برای داشتن پوستی سالم و زیبا است، اما حتی اگر هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، باز هم زمان‌هایی وجود دارد که پوست شما خشک می شود. این جایی است که آبرسانی وارد می شود و می‌توان از آن به صورت روزانه استفاده کرد تا پوست در تمام طول سال هیدراته بماند.

 

چگونه کرم آبرسان یا مرطوب کننده مناسب را انتخاب کنیم؟

نوشیدن مقدار زیادی آب همچنان ساده‌ترین راه برای آبرسانی به پوست است، اما کسانی که پوست کم‌آبی دارند باید از یک آب‌رسان موضعی که آب را به سلول‌ها می‌رساند و آب را به داخل می‌کشد، به عنوان مکمل مصرف کنند. مرطوب کننده‌های طبیعی به پوست این امکان را می‌دهند که در طول زمان، توانایی خود را برای آبرسانی بهبود بخشند، بنابراین استفاده از محصولاتی طبیعی که حاوی هیالورونیک اسید، آلوئه‌ورا، عسل، آلفا هیدروکسی اسیدها و عصاره‌های دریایی هستند را در دستور کار خود قرار دهید. مرطوب کننده‌های مصنوعی هم گلیسیرین، اوره و پروپیلن گلیکول دارند که باید به آنها توجه کرد.

کرم‌های آبرسان به طور کلی برای انواع پوست مناسب هستند. آنها محلول در آب هستند، منافذ را مسدود نمی‌کنند و باید فاقد الکل باشند تا به طور فعال سطح پوست را خشک یا تحریک نکنند.

در مورد مرطوب کننده‌ها، گزینه‌های بسیار متنوعی از نظر فرمول و مواد تشکیل دهنده وجود دارد. مرطوب کننده‌ها می‌توانند سبک یا سنگین باشند و برای فصول مختلف و انواع پوست فرموله شوند. ماه‌های گرم و عرق‌ریز بهار و تابستان باید از یک ژل سبک وزن یا لوسیون سبک استفاده کنید، در حالی که هوای خشک، سرد و بادی در پاییزو زمستان باید از محصولات سنگین‌تری حاوی سرامید، روغن (نارگیل، بادام)، کره (شی یا کاکائو) یا دایمتیکون استفاده کنید. این ترکیبات نه تنها به دلیل اثرات مرطوب کنندگی و تغذیه کنندگی، بلکه به دلیل توانایی آنها در مقابله با علائم پیری و آسیب رادیکال های آزاد بسیار مفید و تأثیر گذار هستند.

برای انتخاب بهترین کرم مرطوب‌کننده برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، یک مرطوب‌کننده سبک و بدون چربی، معمولاً به شکل لوسیون، بهترین اثر گذاری را دارد. اینها روغن کمتر و آب بیشتری دارند. برای پوست‌های نرمال و مختلط، لوسیون یا کرم خوب عمل می‌کند، در حالی که یک سرم یا کرم سنگین‌تر برای پوست‌های خشک مؤثرتر است.

برای بهترین نتیجه، مرطوب کننده‌ها و آبرسان‌ها باید در دو نوبت صبح (قبل از ضد آفتاب) و شب استفاده شوند. می‌توانید بعد از استفاده از هیدراتاتور از لوسیون‌ها یا کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا پوسته پوسته نشود.

فواید استفاد از آبرسان و مرطوب کننده

خشکی و چین و چروک پوست از رایج ترین علائم پیری پوست است. این مشکل می‌تواند دشواری خاصی برای مقابله با آن بدون استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان مناسب باشد. استفاده مدوام و منظم از محصولات آبرسان و مرطوب کننده، نگرانی‌های پوست را رفع کرده و به طور ویژه برای کمک به مبارزه با علائم رایج پیری پوست مانند خطوط ریز و پوست خشک عمل می‌کنند.

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده مناسب، نفوذ عمیق‌تر مواد فعال و مغذی را به پوست تقویت و تسریع می‌کنند. در نتیجه، هیدراتاسیون پوست با ماندگاری طولانیتری ایجاد شده که پوست را همیشه جوان و شاداب نگه می‌دارد.

شما میتوانید محصولات مرطوب کننده و آبرسان را با بهترین قیمت از فروشگاه میسون تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *